close נרשמת בהצלחה
נמצאו 0 ספא וסאונה באזור שלך!
 

ספא וסאונה

חזרה לכל הכתבות
סאונה זהו חדר מחומם וסוג של מרחץ אדים, שבו יש בקרה על הטמפרטורה ולחות החדר.
קיימת סאונה רטובה (סאונת אדים) וסאונה יבשה (פינית).
כעיקרון הישיבה בסאונה נחשבת למנהג קדום שמקורו מפינלנד, ומכאן השם סאונה פינית = סאונה יבשה.
בעבר בסאונה היבשה היו משתמשים בבולי עץ מובערים כדי לחמם את החדר.
כיום יש תנורים המחממים אבנים, וחום האבנים מתפזר ומעלה את הטמפרטורה לגבוהה מאוד.
 
הסאונה הרטובה, סאונת-אדים, זהו חדר המלא אדים חמים – מה שיוצר זיעה מוגברת, אך עם לחות. הטמפרטורות בסאונה הזאת בדרך-כלל נמוכה יותר מהסאונה היבשה, למרות שהשהייה בסאונת-אדים קשה יותר (עקב עומס החום הנוצר משילוב של לחות וחום גבוהים).
רמת הלחות של הסאונה הרטובה גבוהה בהרבה מן הסאונה היבשה, בגלל האדים שבתוכה.
 
חשוב לבחור ספא טוב ואיכותי המשלב סאונה רטוב או רטובה לכל חובבי הסאונות,
לשהייה בסאונה יש יתרונות בריאותיים כגון: מאיץ את זרימת הדם, פותח את הנקבוביות, והרעלים שבגופינו מתנקים ומסתלקים דרך הזיעה המוגברת.
ישיבה בסאונה מומלצת גם למי שיש לו לחץ דם גבוה, הואיל והחום שבפנים והתרחבות כלי הדם מביאים לירידה בלחץ הדם. בנוסף לסאונה יש יכולת ריפוי לפרקים ושרירים, ולפיכך ניתן למצוא את חדרי הסאונה בצמוד למכון כושר – לספורטאים. הדבר מועיל לאחר מאמץ גופני.
הסאונה אף מעניקה תחושה של שלווה ורוגע, תחושת "מורפיום" מוכרת, וזאת בגלל התגובות הפיזיולוגיות של הגוף – האצה בקצב הנשימה והדופק.
אמנם לסאונה יש יתרונות בריאותיים רבים, אך עם זאת יש לזכור כי השהייה
בסאונה אינה מומלצת לחולי-לב (עקב האצת הדופק), לחולי אסטמה וריאה ונשים בהיריון.
הסאונה כידוע גורמת אף לאיבוד נוזלים, בגלל הזיעה המוגברת – כך שיש לשתות הרבה מים לאחר השהייה בה.
MainPages